Alfa Romeo Tonale Forum banner

Wszystkie ostrzeżenia

4.6K views 27 replies 7 participants last post by  bsilverm  
#1 ·
W
ra
ci
łem z tygodniowego urlopu i przejecha
łem oko
ło 10 mil bez problem
ów. Teraz za ka
żdym razem, gdy uruchamiam, wszystkie ostrze
żenia na desce rozdzielczej s

wiec
. Wszystkie
świat
ła ostrzegawcze s

za
żone i nie gasn
. Jakie
ś wskaz
ówki, co mo
że by
ć przyczyn
? Brak trybu elektrycznego, dzia
łaj
tylko podstawowe funkcje jazdy. Nawet kierunkowskaz nie wy
łącza si
sam po zako
ńczeniu skrętu.
 
#2 ·
Wrócilem właśnie z tygodniowego urlopu i przejechałem około 10 mil bez problemów. Teraz za każdym razem, gdy uruchamiam, wszystkie ostrzeżenia na desce rozdzielczej są podświetlone. Wszystkie kontrolki ostrzegawcze są włączone i nie znikają. Jakieś wskazówki, co może to powodować? Brak trybu elektrycznego, działają tylko podstawowe funkcje jazdy. Nawet kierunkowskaz nie wyłącza się sam po zakończeniu skrętu.
Akumulator 12 V? Podłącz go na noc do inteligentnego urządzenia do konserwacji akumulatora i sprawdź, czy to rozwiąże problem.
 
#4 ·
Spróbuję. Mam prostownik, którego używam do ładowania mojego Vespy, ale nie musiałem go używać w moim Tonale. Jakieś rady, jak zlokalizować akumulator 12 V, aby go naładować?
Och, to tylko akumulator... myślałem może o akumulatorze pomocniczym lub czymś w tym rodzaju. Spróbuję!
 
#9 ·
Miałem to samo miesiąc temu. Tylko serwis może to zresetować, potrzebna jest ponowna kalibracja. Według nich było to spowodowane spadkiem napięcia akumulatora 12V. Przyznali również, że musieli wymienić wiele wadliwych akumulatorów w Tonale.
 
#11 ·
Tak, wygląda na to, że czeka nas wizyta u dealera... ten sam problem dziś rano po pozostawieniu 12 V naładowanego przez noc.
Mógłbyś spróbować twardego resetu — tj. odłączyć ujemny kabel akumulatora na kilka minut.

Kiedy to zrobisz w Giulii/Stelvio, po ponownym podłączeniu akumulatora i uruchomieniu samochodu, zobaczysz wszystkie światła ostrzegawcze.

Jednak można je wyczyścić, wykonując prostą procedurę resetowania kierownicy. Uruchamiasz samochód, skręcasz kierownicę do pełnego skrętu w lewo, następnie do pełnego skrętu w prawo, a następnie z powrotem do pozycji środkowej. Wyłącz samochód, a następnie uruchom ponownie i wszystkie ostrzeżenia znikną.
 
#14 ·
Kiedy sam miałem pokaz świateł, spróbowałem procedury kalibracji kierownicy, jak sugerowano, ale to nie zadziałało. Próbowałem co najmniej kilka razy, ale bez żadnego efektu. Niestety, tylko dealer mógł wyczyścić błędy i ponownie skalibrować. Przy okazji, kiedy to się przydarzyło u mnie, było podłączone i naładowane. I jeździłem nim codziennie, a nie tak, jakby stało w garażu. Salon nie był pewien co do rzeczywistej przyczyny. Znaleźli tylko awarię zasilania w logach i założyli, że nastąpił spadek napięcia. Ale jak to mogło się stać, skoro samochód był podłączony i w pełni naładowany? Ponadto powiedzieli, że wymienili wiele wadliwych akumulatorów 12 V, najwyraźniej słaby element, a najczęstszym problemem jest to, że elektronika w akumulatorze nieprawidłowo raportuje rzeczywisty poziom naładowania, co może prowadzić do rozładowania akumulatora. Nie wymienili mojego i wciąż martwię się, że może się to powtórzyć.
 
#15 ·
Jedyne, co mogę dodatkowo zasugerować, to to, że podczas ponownej kalibracji Tonale należy MOCNO przytrzymać kierownicę w skrajnym położeniu przez trzy sekundy w każdym kierunku. Po ponownym wycentrowaniu kierownicy należy wyłączyć samochód i uruchomić go ponownie. Giulia i Stelvio są proste od blokady do blokady, ale w Tonale trzeba przytrzymać ją na obu blokadach.
 
#18 ·
Jedyną dodatkową rzeczą, którą mogę zasugerować, jest to, że podczas ponownej kalibracji w Tonale, NALEŻY MOCNO przytrzymać kierownicę w skrajnym położeniu przez trzy sekundy w każdym kierunku. Po ponownym wycentrowaniu kierownicy, należy wyłączyć i ponownie uruchomić samochód. Giulia i Stelvio są proste od blokady do blokady, ale w Tonale trzeba przytrzymać ją w obu blokadach.
To rzeczywiście był trik. Kiedy skręcasz maksymalnie w lewo lub w prawo, pojawia się pewien nacisk, który obraca kierownicę z powrotem o kilka stopni. Chyba że trzymasz ją mocno w obie strony, procedura nie działa. Teraz tylko próba zresetowania reszty ostrzeżeń/świateł...
 
#17 ·
Właściwie ten proces resetowania doprowadził pojazd do znacznie lepszego stanu. Po uruchomieniu nie mam już czerwonego komunikatu „serwis wspomagania kierownicy” i wszystkich innych ostrzeżeń. Pojazd teraz jeździ w każdym trybie i wszystko działa. Ale zapala się ostrzeżenie „serwis silnika” i świecą się różne kontrolki na desce rozdzielczej. Nie jestem pewien, co jeszcze można zrobić, aby to wszystko usunąć...
 
#27 ·
Właściwie ten proces resetowania doprowadził pojazd do znacznie lepszego stanu. Po uruchomieniu nie mam już czerwonego komunikatu "serwis wspomagania kierownicy" i wszystkich innych ostrzeżeń. Pojazd teraz jeździ w każdym trybie i wszystko działa. Ale zapala się ostrzeżenie "serwis silnika" i świecą się różne kontrolki na desce rozdzielczej. Nie jestem pewien, co jeszcze można zrobić, aby to wszystko usunąć...
Mam ten sam problem, a ponowna kalibracja wyeliminowała wszystkie światła ostrzegawcze i teraz mam tylko kontrolkę silnika. Jak to rozwiązałeś?
 
#20 ·
Wyczyściłem CEL i wszystko jest teraz dobrze. Co byście zrobili? Po prostu trzymać samochód na ładowarce akumulatora, gdy jest poza domem przez więcej niż kilka dni, czy też rozważyć wymianę akumulatora? Niewiele mogę teraz zrobić, skoro zresetowałem i wyczyściłem kod, ale cieszę się, że w każdym razie oszczędziliście mi wizyty u dealera!! Jeszcze raz dzięki!!!
 
#24 ·
Podłączam Tonle do ładowarki podtrzymującej raz na 6 miesięcy, ale bateria nigdy nam nie padła.
Zamówiliśmy samochód i odebraliśmy go około 3 tygodnie (początek stycznia '24) po jego przybyciu z Włoch... kiedy przeczytałem o rozładowanych akumulatorach, postanowiłem naładować 12V w połowie marca, był w połowie naładowany. Kilka dni temu naładowałem go po raz drugi, jak wspomniano w innym wątku, po 5 minutach podłączenia ładowarka C-Tek pokazała 3 z 7 światełek.